Co vše je potřeba zařídit při koupi nového bydlení?

Změna trvalého pobytu

Jednou z důležitých věcí je změna trvalého pobytu. Změnu adresy nahlásíte na městském úřadě. Připravte si občanský průkaz nebo jiný doklad totožnosti (cestovní pas) a doklad o vlastnictví nebo spoluvlastnictví nemovitosti. Za dítě do 15 let předkládáte rodný list.
Z původní adresy se nezapomeňte odhlásit, stačí vyplnit odhlašovací lístek. O změně adresy informujte zaměstnavatele, banku, správcovskou organizaci nebo bytový podnik a pojišťovny – pokud máte pojištění bytu, životní pojištění, penzijní připojištění.
kufry u kola

Nové doklady

Po zaevidování trvalého pobytu můžete požádat o nový občanský průkaz. Lhůta je do 30 dnů od data registrace změny trvalého pobytu. Pokud jste majitelem auta, čeká vás návštěva inspektorátu, kde přehlásíte motorové vozidlo a vystaví vám nový technický průkaz. Na tento krok potřebujete nový občanský průkaz, malý a velký technický průkaz a doklad o uzavření havarijní pojistky.

Platby za energie

Při návštěvě dodavatele elektřiny se odhlásíte ze starého odběrného místa a na nové adrese se přihlaste. Dodavatel s vámi uzavře novou smlouvu o dodávce elektřiny, kde si dohodnete vhodnou sazbu, výši zálohy a frekvenci zasílání faktur. Pokud jsou v bytě spotřebiče na plyn a dodavatel není totožný, čeká vás další návštěva
psaní do sešítku

Daňová povinnost

Po koupi bytu vám vzniká i povinnost zaplatit daň z nabytí nemovitosti. Daňové přiznání jste povinni podat do tří měsíců od doby, kdy jste nemovitost nabyli. Podáváte ho na finanční úřad, kde vám příslušný odbor určí daň, kterou musíte zaplatit.
V místě trvalého bydliště musíte platit i poplatky za komunální odpad, což také vyřešíte na městském úřadě.

Pošta

Po přestěhování si ještě nějaký čas nechte přeposílat poštu. Zajděte si na poštu a nahlaste změnu, pošta doručí všechny zásilky na novou adresu, čímž eliminujete riziko, že jste zapomněli něco důležitého v souvislosti s novým bydlištěm vyřešit.

Ohodnoťte příspěvek